Cacao Gezond voor Diabetici & de Patiënten van het Hart
Volgens de artsen van cardiologie, pulmonology en vasculaire geneeskunde bij Het universitaire Ziekenhuis Aken en Technisch Universitair Aken, in Aken, Duitsland, Cacao kan bloedvatenfunctie beter helpen.
Flavanols, is een natuurlijke installatiesamenstelling de oorzaak van de gezonde voordelen van de cacao. Het wordt ook gevonden in thee, rode wijn en bepaalde vruchten en groenten.
De verschillende studie werd langs uitgevoerd Dr. Kelm, en zijn collega's om te zien of de hoge flavanol cacao verbetert cardiovasculair gezondheid of niet.
De studie moest de doeltreffendheid van de cacao in lange termijn testen. 41 stabiele patiënten met type 2 diabetes, werden gegeven hoge flavanol cacao in vergelijking met lage flavanol cacao. De patiënten werden toegewezen aan drinken cacao met of 321 mg flavanols per het dienen of slechts 25 mg flavanols per het dienen drie keer dagelijks 30 dagen
De bloedvatenfunctie werd getest op de eerste dag alvorens de patiënten om het even welke cacao en opnieuw twee uren na het drinken van drank verbruikten. De test werd herhaald before and after de consumptie van cacao op de 8ste dag en de 30ste dag.
De onderzoekers vonden dat de patiënten met type 2 diabetes streng hadden geschaad FMD (Stroom bemiddelde uitzetting) reactie in het begin van de studie. FMD evalueert de capaciteit van de slagaders zich in antwoord op een verhoging van de vraag naar bloed, zuurstof en voedingsmiddelen uit te breiden. FMD de test impliceert het meten van de diameter van arm slagader in het hogere wapen dat ultrasone klank gebruikt die, dan een bloeddrukmanchet op de voorarm opblaast voor verscheidene notulen.
Alvorens de patiënten om het even welke cacao verbruikten, was het uitbreidingstarief van armslagader slechts 3.3%, terwijl na het drinken van hoog-flavanolcacao, FMD de reactie was 4.8%. Na 8 dagen werd de reactie FMD verhoogd tot 4.1% bij basislijn terwijl na cacaoopname FMD reactie verhogingen aan 5.7%. Op 30ste dag FMD reactie beter aan 4.3% bij basislijn en 5.8% na cacaoopname.
Terwijl de patiënten die lage flavanol cacao verbruikten, geen significante veranderingen toont.
Dr. Kelm zegt dat dit is omdat cacaoflavanols verbeteren FMD de reactie door de productie van salpeteroxyde te verhogen, het chemische product verzendt signaal dat slagaders om in antwoord op verhoogde bloedstroom vertelt te ontspannen en te verwijden. De ontspanning van de slagaders verwijdert spanning uit het hart en het bloedvat.
Hoewel Dr. Kelm cautioned that the conclusion of this study is not that, high flavanol cocoa used in this study is sold in the supermarket and the people with Diabetes should guzzle cocoa so as to cure diabetes. Rather “Physicians should be increasingly looking to lifestyle changes and new approaches to help in addressing the cardiovascular risks associated with diabetes.” says Dr Kelm.
Thus concluding that the dietary flavanols might have an important impact as a part of a healthy diet in the prevention of cardiovascular complications in diabetic patients.
Source: Science Daily
Filed under Diabetes, Diabetes Drug, Heart | Tags: brachial artery, cardiovascular, cardiovascular disease, Cocoa, Diabetes, Dr Kelm, Flavanols, FMD (Flow mediated dilation), Technical University Aachen, type 2 diabetes |
































